נווד דיגיטלי: איך להגשים את החלום שתמיד רצית

בשנים האחרונות ראינו כי הדרישה ללמוד יותר על נוודות דיגיטלית, רק הולכת וגוברת. סגנון החיים של הנוודים הדיגיטליים מאפשר להם לעבוד מרחוק ולטייל בעולם, באמצעות הכלים והטכניקות שעד עכשיו היו שמורים בסוד רק לאנשי המקצוע בתעשייה. היום, נחשוף בפניכם כיצד עובדת השיטה, ומהם הכלים הטובים ביותר שכל נווד דיגיטלי צריך שיהיו לו, עוד היום.

מבוא לנוודות דיגיטלית: האם הנווד הזה הוא אתה?

ראשית, נסביר לכם באמת מהי נוודות דיגיטלית. הרבה אנשים טועים לחשוב כי חיי הנווד הדיגיטלי מתאימים אך ורק לאלו שאוהבים לטייל בעולם להרוויח כסף. ובכן, זו היא רק חצי מן האמת. הנוודות היא מיינדסט המאפשר לכל אדם באשר הוא, לעבוד הרחק מהמשרד, בכל מקום שירצה וללא בוס על הראש. 

יש הרואים בחיי הנוודות, סגנון חיים ייחודי באמצעותו יוכלו לשלב בין השפע שיש לטבע להציע ובין העבודה שהם בוחרים לעסוק בה. חיי הנווד מייצגים את החופש לבחור; במה לעבוד, היכן לעבוד ומתי. 

הרבה אנשים מתחילים את חיי הנוודות שלהם אחרי הצבא, בגיל 21 ומעלה, אך יש גם יוצאים מן הכלל שהספיקו להיכנס לעובי הקורה כבר בגיל ההתבגרות, ולממש את החלום שלהם בגיל מוקדם יותר. אל תתנו לאף אחד לקבוע בשבילכם מה אתם. אם אתם חושבים כנוודים דיגיטליים, זה שלכם לתמיד או עד שתחליטו אחרת.

חלקכם, רוצים לטייל בעולם, להיחשף לנופים חדשים ולהכיר תרבויות חדשות בזמן עבודה על המחשב הנייד, בעוד שאחרים מעדיפים להישאר בארץ הקודש ולעבוד ממקומות שונים בכל יום. מה עדיף לנווד הדיגיטלי? זו שאלה שרק אתה תוכל לענות עליה.

נווד דיגיטלי בעולם
נווד דיגיטלי וחיי נוודות דיגיטלית

נווד דיגיטלי אקטיבי או פסיבי?

גישת הנווד הפסיבי אומרת: "אני עובד קשה עכשיו על מנת לקצור את הפירות אחר כך". או במילים אחרות: הכנסה פסיבית שאינה תלויה בזמן. אם יש לכם עסק או מיזם דיגיטלי שמניב לכם תשואה חודשית, ברכותינו, יש לכם נכס פסיבי שמניב עבורכם הכנסה נוספת וקבועה ברוב המקרים על טייס אוטומטי. גישה זו מתאימה בעיקר ליזמים, אנשי שיווק, משקיעים ומנהלי פרויקטים.

גישת הנווד האקטיבי אומרת: "אני עובד כדי לשרוד, כי זמן זה כסף". או במילים אחרות: הכנסה אקטיבית התלויה בזמן עבודה. יש אומרים כי חיי הנווד אינם פועלים בהרמוניה מלאה לפי עיקרון הנווד האקטיבי, אך טענה זו הופרכה במהרה על ידי אנשי הייטק לשעבר שבימי הנוודות הדיגיטלית שלהם, הרוויחו מעל 100 ש"ח לשעה, והצליחו לטייל בעולם ולחיות בכבוד בשעתיים עבודה ביום.

נווד דיגיטלי אקטיבי נווד פסיבי
נווד דיגיטלי אקטיבי VS נווד דיגיטלי פסיבי

אז מה באמת עדיף?

אנו ממליצים לכם לקבל החלטות ללא שיפוטיות וביקורתיות. חשבו על המטרות והיעדים שלכם. אם המטרה מקדשת את האמצעים, פעלו כדי להשיגה. גם אם החלום שלכם הוא לחיות על פי עקרונות הנווד הפסיבי, אין זה אומר כי מחר בבוקר אתם כבר צריכים ליישם אותם. בינתיים, חשבו איך לשלב בין השניים. בנו תכנית עבודה הכוללת מטרות ויעדים לשנה הקרובה, והיו גמישים כמו המים.

מעבדות לנוודות דיגיטלית בארץ הקודש

אחד מחוקי הברזל של כל נווד דיגיטלי נקרא חוק הבחירה החופשית. החוק אומר שהנווד הדיגיטלי יכול לבחור מהיכן לעבוד בכל יום מחדש. אין פרק זמן לו הוא מחויב והוא יכול להחליט כמה זמן להישאר בכל מקום.

הנוודים הדיגיטליים בישראל בוחרים לעבוד במקומות שונים ומגוונים עם המחשב הנייד שלהם: עבודה בזמן הנסיעה ברכבת או באוטובוס, עבודה בבית קפה ומסעדה, ואיך לא; עבודה במחשב ממש על חוף הים. חלקם יעדיפו לבקר חברים ומכרים ברחבי הארץ ולשלב בין ביזנס ופלז'ר.

נוודות דיגיטלית בישראל
נוודות דיגיטלית בישראל

המקצועות המועדפים על נווד דיגיטלי (אקטיבי + פסיבי)

  1. מתכנת פרילנסר (צד שרת וצד לקוח)
  2. בונה אתרים
  3. מפתח אפליקציות 
  4. מקדם אתרים בגוגל (קידום אתרים אורגני בגוגל ובמנועי החיפוש)
  5. מומחה פרסום בגוגל, פייסבוק, טאבולה ואאוטבריין הישראליות
  6. מנהל מדיה חברתית
  7. יזם דיגיטלי שמנהל את העסקים והמזמים בהם הוא מנהל ו\או שותף
  8. איש שירות לקוחות דרך המחשב והטלפון, מייל או סקייפ
  9. איש מכירות שמתוגמל על בסיס תוצאות או על בסיס שעתי ובונוסים
  10. איש תמיכה טכנית שמסייע ללקוחות לפתור בעיות בכל נושא ועניין, בתנאי שהדבר נעשה מרחוק
  11. כותב תוכן שיווקי לבעלי עסקים
  12. קופירייטרים ואנשי קריאיטיב המצטיינים בכתיבה טקסטים שמוכרים, וכל מילה נוספת מיותרת
  13. מנהל נכס דיגיטלי – מקצוע עתידי לחיי נוודות דיגיטלית; ניהול נכסים מניבים ללקוחות
  14. בלוגר – כותב ועורך ראשי באתר משלך או של צד ג'. עבודה מעניינת ומסקרנת מכל מקום בעולם
  15. מעצב גרפי או גרפיקאי – יכולים להיות אנשים בעלי רקע עיצובי או אנשים בעלי רקע טכני בלבד. בכל אחד מהמקרים, יוכל הנווד להרוויח כסף, בלי הרבה דאגות
  16. עורך וידאו, יכול לבחור את הפרויקטים שלו ולהתמקד בנישות מסוימות כגון: עריכת סרטים וסדרות לטלוויזיה, עריכת קליפים לבן ובת מצווה, קליפים לזמרים ועוד
  17. מנהל ערוץ יוטיוב יכול לנהל את הערוץ שלו ו/או של אחרים, בתמורה לשכר שעתי או על בסיס הצלחה
  18. מנהל פרסום בטיקטוק המתמחה בניהול, שיווק ופרסום של דפים בטיקטוק לעסקים
  19. יועץ עסקי לבעלי עסקים
  20. יועץ שיווקי לחברות וארגונים
  21. יוטיובר במשרה מלאה
  22. מורה או מדריך לשיעורי ריקוד (בצ'אטה, סלסה, היפהופ)

האם נווד דיגיטלי יכול לעבוד בכל סוג של עבודה שירצה?

חיי הנוודות, הם חיי שפע ובחירה. אם חשוב לכם לראות עולם, לנדוד ולחקור מקומות חדשים ומרתקים לעיתים קרובות, תוכלו לבחור בכל עבודה שתרצו, בתנאי שהיא תאפשר לכם להגשים את החלום; לעבוד ולטייל בעולם. ברוב המקרים, עבודה מהבית, משרה חלקית או עבודה זמנית הם אלו שיתאימו יותר לאופי של הנווד האולטימטיבי, שכן אין הוא אוהב להתחייב למקום אחד לאורך זמן. 

ואם אני רוצה לעבוד מהבית, בישראל?

הבחירה היא בידך. הנווד האקטיבי והנווד הפסיבי אינם מוגבלים למקצוע זה או אחר, בדיוק כפי שאינם מוגבלים להישאר במדינה או לעזוב אותה. אין כל מניעה מהנווד לעבוד מהבית, מהים, מבית הקפה ומכל מקום אחר שרק ירצה. 

כמה זמן שוהה הנווד במקום אחד לפני שיחליט לעבור ליעד הבא?

כמה זמן שיבחר. ישנם נוודים המטיילים בעולם ושוהים בכל מקום בין שבועיים לחודש ויותר, בעוד שאחרים יעדיפו לנדוד ממקום למקום אחת לכמה ימים. ניתן לקבל מושג ראשוני בנוגע לאורח חיי הנווד הדיגיטלי, אך אנו מעודדים אתכם להיות יצירתיים ולבנות את תכנית הנווד האישית שלכם, בלי להיות תלוי באף אחד אחר, מלבדכם.

נווד דיגיטלי עשיר
נווד דיגיטלי עשיר

כמה כסף מרוויח נווד דיגיטלי?

זוהי אחת השאלות המרכזיות המעסיקות את המתעניינים בתחום הנוודות הדיגיטלית. אין כל תקרת זכוכית למשכורת של נווד דיגיטלי. האידיאל אומר דבר אחד פשוט: "אם יש לך מספיק כסף שיאפשר לך לעבוד מהבית, מהים או לנדוד ממקום למקום, אתה נחשב לנווד דיגיטלי מן המניין."

ובכל זאת?

בהנחה שבחרתם לנדוד ולטייל בעולם, ישנם מספר מדינות שיאפשרו לכם לחיות בתנאי נוודות סבירים בעלות חודשית של 1,700 ש"ח. כל סכום נוסף יכול להישמר בצד ליום שחור או להמשך תכנון חיי הנוודות שלכם. 

10 הכישורים שכל נווד דיגיטלי צריך שיהיו לו

אם אתם באמת רוצים לסגל לעצמכם את חיי הנוודות עליהם תמיד חלמתם, יהיה עליכם לפתח מספר כישורים שיעזרו לכם להצליח בכל מקום שתבחרו לעבוד ממנו. אינכם חייבים להתמחות בכולם, אך רצוי לעבוד על אלו החשובים יותר, בהתאם לתחום העיסוק שלכם.

  1. משמעת עצמית גבוהה
  2. עמידה ביעדים
  3. ניהול פרויקטים ומשימות
  4. תכנון, ארגון וניהול זמן
  5. ניהול עובדים ונותני שירותים
  6. מכירות
  7. שירות לקוחות
  8. יזמות דיגיטלית
  9. שיווק דיגיטלי
  10. תקשורת מילולית ובכתב

בחירת הנוודים: 3 מדינות שהכי כדאי לנווד הדיגיטלי לעבוד ולעשות כסף

לפני שנציג את המדינות המומלצות ביותר לנווד הדיגיטלי, חשוב להבין, כי בידי הנווד חופש הבחירה לעבוד מכל מקום בעולם. ישנם אינספור מדדים שנועדו לעזור לנו לבחור את המקומות השווים ביותר לנוודות דיגיטלית. ישנם פרמטרים רבים באמצעותם ניתן לקבוע מהיכן הכי כדאי לעבוד; ביניהם, מדד מזג האוויר במדינה, מוקדי תיירות, אוכלוסייה, דת, ביטחון ועוד. כאמור, אנחנו בחרנו להתמקד במדינות בהן תוכלו להנות מהוצאות מחיה במחיר מציאה. החל מ- 2,600 ש"ח בחודש לנווד דיגיטלי יחיד.


בנגלור, הודו
בנגלור, הודו

בנגלור, הודו

בנגלור, עיר בירתה של מדינת קרנאטקה בהודו, נחשבת לעיר מתקדמת ופורחת בתחום התקשורת והאינטרנט ומתאימה מאוד לנוודים המעוניינים לשלב טיולי תרמילאים. אלו שאוהבים לצאת לקניות, יהנו במיוחד מהשפע הרב שיש בשווקים המקומיים להציע. 

מזג אוויר נח ונעים בכל ימות השנה. הבחירה המועדפת על הנוודים הדיגיטליים. במחיר של 2400 ש"ח בחודש תוכלו להעביר בכיף את זמנכם ולהנות מחיי נוודות הכוללים: 

 

3 ארוחות ביום בכל מקום שתבחרו

שהות במלונות זולים במרכז העיר

גישה נוחה לאינטרנט מהיר

אוויר נקי

כמה זה באמת עולה לי?

שהות חודשית במלון מקומי – 1600 ש"ח

ארוחת ערב במסעדה – 4.5 ש"ח

½ ליטר בירה – 2.3 ש"ח


Evening view of the mountain range from Patan, Lalitpur

קטמנדו, נפאל

קטמנדו, עיר בירתה של נפאל יכולה להתאים לנוודים דיגיטליים המביעים עניין במקומות קדושים ועתיקים. אך זו רק ההתחלה. קטמנדו מציעה שפע של בתי הארחה, ברים ומסעדות שכל נווד יכול לאפשר לעצמו. ישראלים רבים יוכלו למצוא מגוון רחב של מקומות לטייל בהם, כגון מקדש הקופים, כיכר דורבר וברובע טאמל. במחיר של 2300 ש"ח בחודש תוכלו לבסס את חיי הנוודות שלכם באחד מהמקומות המרתקים ביותר, בהם אוהבים הישראלים לטייל, ללמוד ולחקור.

 

כמה זה באמת עולה לי?

שהות חודשית במלון מקומי – 1900 ש"ח

ארוחת ערב במסעדה – 5.5 ש"ח

½ ליטר בירה – 7 ש"ח


Vinpearl Hotel - Nha Trang

נה טראנג, וייטנאם

2,200 ש"ח בחודש, זה הסכום שתצטרכו לשים בצד בכל חודש לטובת הוצאות המחיה שלכם בוייטנאם. עלות המחיה המשתלמת ביותר לנווד הדיגיטלי. נה טראנג, נחשבת לאחת הערים היפות ביותר בוייטנאם כולה. העיר ממוקמת בחוף הדרום מרכזי במדינה ומושכת אליה תיירים המחפשים ליהנות מהלייפ סטייל האידיאלי לנוודים. נה טראנג מציעה שפע של סיורים, טיולים ואטרקציות המתאימים הן לקבוצות וזוגות והן לנוודים בודדים שמחפשים אתגרי אקסטרים, ספורט מים, נופים מרהיבים ומקומות ייחודיים.

 

כמה זה באמת עולה לי?

שהות חודשית במלון מקומי – 1060 ש"ח

ארוחת ערב במסעדה – 6 ש"ח

½ ליטר בירה – 3 ש"ח


לסיכום

נוודות דיגיטלית נחשבת לאחת מאבני היסוד לחופש ובחירה. רבים היו רוצים לסגל לעצמם סגנון חיים המאפשר להם לעסוק במה שבאמת מעניין אותם. מדובר בתחום מעניין ומאתגר, אך אינו מתאים לכל אחד. אם אתם עדיין צעירים בגיל ובנפש ואין לכם מחויבויות כלשהן, לרבות זוגיות ארוכת טווח, משפחה וילדים לדאוג להם, אתם ככל הנראה הנווד האולטימטיבי. עם זאת, ישנם לא מעט אנשים שכבר חסכו כסף בשלב מתקדם יותר בחייהם, ומחליטים לקחת הפסקה לפרק זמן קצר עד ממושך ולנדוד ברחבי העולם. 

בין אם הגעתם לכאן כדי ללמוד איך לעשות כסף כנווד דיגיטלי ולחיות כמו מלך ובין אם בסה"כ חשוב לכם בשלב זה לראות עולם, אתם נחשבים כנוודים מן המניין. לכו בעקבות לבכם, ועשו הכל כדי להגשים את החלום שלכם.

אולי יעניין אותך