איך להיות נווד דיגיטלי ולטייל בעולם – המדריך המלא

היום, נלמד ליישם הלכה למעשה את ראשית דרכו של הנווד וללמוד בדיוק איך לעשות זאת בעצמכם.

בשלב זה, הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא לשנות כיוון. להתרחק מהשגרה היומיומית ולטייל בעולם. הבעיה היא שאף אחד לא לימד אתכם באף מוסד אקדמי איך להיות נווד דיגיטלי ולפתח כישורים פרקטיים שיעזרו לכם לעמוד בכל היעדים שהגדרתם. היום, נלמד ליישם הלכה למעשה את ראשית דרכו של הנווד וללמוד בדיוק איך לעשות זאת בעצמכם.

איזה מן נווד אתה?

האמת היא שאין דרך אחת להיות נווד. בשנים האחרונות, למדנו סגנונות שונים של נוודים דיגיטליים, זאת בהתאם לאורח חייהם של מאות אלפי נוודים שכבר הגדירו את מטרותיהם, בהתאם לסגנון החיים המועדף עליהם. על פי ההערכות, כיום מדובר בכ-40% מאוכלוסיית העולם, שכבר סיגלו לעצמם מיינדסט של נווד דיגיטלי, ובכל יום מצטרפים נוודים חדשים לקהילה הכלל-עולמית. 

איך להיות נווד דיגיטלי בעולם
איך להיות נווד דיגיטלי בעולם

מינימליזם כדרך חיים

ישנם נוודים הדוגלים בגישה מינימליסטית, וכל מה שבאמת חשוב להם הוא לתחזק את חיי הנוודות ולטייל בעולם. בדרך כלל, אנשים אלו יחיו ממשכורת בסיס מינימלית או יעסקו כפרילנסרים-עצמאים ומעט מאוד פרויקטים לעבוד עליהם. למעשה, מה שקובע הוא לא הסכום ששוכב להם בחשבון הבנק, אלא הפשטות בה הם בחרו לקיים את חיי הנוודות שלהם. 

מקסימליזם במלוא הדרו

הגישה השניה היא ההפך המוחלט של הנווד המינימליסטי ומציגה את הנווד התומך בגישה המקסימליסטית המעודדת קיום אורח חיים של עשירים, תוך ניצול מלוא המשאבים העומדים לרשותם. פשוט כי שופוני היא לא מילה גסה. לרוב, תוכלו למצוא אותם עוסקים במקצועות ההייטק, דיגיטל, ניהול פרויקטים, שיווק ופרסום, מכירות, ועוד.

האמת באמצע

מישהו מסוגל באמת להגיד כמה זה הרבה כסף? ובכלל, בהשוואה למה? למי? בכל מדינה יש תרבות שונה ומדדים כלכליים המייחדים אותה. כך, גם אם הצלחתם למצוא עבודה מרחוק מעבר לים, ולייצר הכנסה אקטיבית או פסיבית של 6,000 – 8,000 ש"ח בחודש, הבחירה בסגנון החיים שלכם, תלויה מאוד במדינה שבחרתם לעבוד ממנה, כמו גם היעדים האישיים שהצבתם לעצמכם. בגדול, ניתן לומר כי חיי הנוודות יכולים להציע לכם שפע, ורק אתם תוכלו להגיד מה באמת חשוב לכם.

איך להיות נווד דיגיטלי – לא קשה כפי שאתם חושבים

במאמר הקודם, למדנו מהי נוודות דיגיטלית ומה הם הכישורים שנווד דיגיטלי צריך לסגל לעצמו. הנווד, בדיוק כמו כל אחד מאיתנו, יכול להיות שכיר, עצמאי בעל עסק, פרילנסר נותן שירות וכו'. בדיוק כמו כל אחד, גם הנווד יכול לבחור אם להשקיע זמן בתמורה לכסף (הכנסה אקטיבית) או לעבוד על עסק ומיזם דיגיטליים שיכולים לייצר הכנסה פסיבית, ללא השקעה של זמן. בכל מקרה, הנווד הזה יכול להיות אתה.

נוודות דיגיטלית מכל העולם
נוודות דיגיטלית מכל העולם

מהמצוי אל הרצוי – המסע שלך מתחיל כאן

רגע לפני שתעלו על טיסה בכיוון אחד ליעד הראשון שלכם, ענו לעצמכם על השאלות הבאות:

  1. איזה מן נווד אתה? (אני תומך בגישת המינימליסטית, אני תומך בגישת המקסימליזם, אני בדיוק באמצע)
  2. אלו כישורים טובים יש לי כבר היום? (ניהול פרויקטים, מכירות, שירות לקוחות, יזמות, שיווק, כתיבה, דיבור)
  3. האם אני מרוצה מרמת השליטה שלי בכישורים אלו? אם לא, מה אצטרך לעשות כדי לשפר אותם?
  4. אלו עוד כישורים עליי לסגל לעצמי כדי להפוך לנווד דיגיטלי שבחרתי להיות?
  5. מהם תחומי העניין שלי?
  6. מהם התחביבים שלי?
  7. מה אני יודע לעשות ומי מוכן לשלם לי על זה?
  8. האם המקצוע שלי מתאים לחיי הנוודות? (רשמו מ-1-10, כאשר 10 עונה להגדרה "מתאים מאוד" ו-1- "לא מתאים בכלל")
  9. אם עליך ללמוד מקצוע חדש, אלו אמצעים עומדים לרשותך ברגע זה? (רשמו: כסף בעיקר, זמן בעיקר, זמן וכסף)
  10. השלימו: אני מעוניין לצאת לתקופה של ___ חודשים/שנים של נוודות דיגיטלית ולטייל בעולם.

רק לאחר שסיימתם לענות על השאלון, נוכל להתקדם לשלבים הבאים.
אם עדיין לא עשיתם זאת. עצרו הכל עכשיו ועשו זאת.

ללמוד איך ללמוד

בכל הנוגע לנוודות דיגיטלית, אין מקום לשיפוטיות. לכן, אין באמת דבר כזה נכון ולא נכון. יש לנו מסלול שבחרנו ללכת בו, ובכל מקרה בצורה כזו או אחרת יפתחו בפנינו דלתות חדשות, בין אם אנו רואים זאת כעת ובין אם לא. יש מי שיבחר במוסדות להשכלה גבוהה ולקבל הכרה אקדמית (תואר ראשון, תואר שני, ד"ר, פרופסור). המשותף לכולם הם מספר פקטורים: זמן, מחיר ותגמול (כספי, ערכי, חברתי). 

אם כמו רבים, גם אתם רוצים לצאת לחיי נוודות בשנה הקרובה, תוכלו לשקול אם ללמוד באוניברסיטה במסלול תואר, או שמא ללמוד במכללה, קורס מקצועי הכולל סטאז' והתחייבות לעבודה. לאור מגפת הקורונה שעד לאחרונה צברה תאוצה ברחבי העולם כולו, יותר ויותר קורסים הונגשו לנו דרך הדיגיטל, ואנו יכולים לעבור את אותו המסלול אונליין מהבית. 

בכל הנוגע ללימודים מהבית, תוכלו לבחור אם לרכוש קורס דיגיטלי מקצועי וללמוד באופן עצמאי, ללא מדריך צמוד, עד שתגיעו לרמה הרצויה. 

אלטרנטיבה נוספת יכולה להתאים יותר לאוטודידקטים שביניכם. כידוע לכם, כמעט כל התוכן הקיים בעולם, זמין כבר היום בחינם לכל דורש. אם יש לכם ידע בסיסי באנגלית ויכולת לשבת, ללמוד ובעיקר לסנן ולזקק את החומר הרלוונטי ביותר, תוכלו ללמוד כמעט כל מקצוע בעולם בחינם, ללא כל השקעה כספית.

מקורות לרכישת השכלה מקצועית אונליין

  1. לינדה– ספרייה מקצועית בשפה האנגלית לרכישת השכלה לנוודים
  2. יודמי– אתר קורסים בשפה האנגלית (כאן לומדים בזול, במחיר של ארוחת ראנץ')
  3. יוטיוב- לומדים בחינם כל מה שאפשר למצוא בתשלום

לאחר שצברתם כבר קילומטראז' בתחומכם ואתם מרגישים שאתם מוכנים לקבל תשלום עבור עבודתכם, תוכלו לחפש עבודה מרחוק, יהיה אשר יהיה התחום שבחרתם. 

מקומות מומלצים למצוא משרות לעבודה מרחוק לנוודים:

  1. מובטל
  2. אימפלוי
  3. לוח דרושים עבודה מהבית

כמו כן, תוכלו לחפש קבוצות ייעודיות לחיפוש עבודה בפייסבוק, בין אם אתם מחפשים לדוג לקוחות חדשים ובין אם לייצר לעצמכם הכנסה נוספת כשכירים או עצמאים. 

איך לתכנן את המסע המושלם (מסלולים, יעדים, הוצאות והכנסות)

המסע המושלם של הנווד הדיגיטלי מתחיל קודם כל ממחקר, והרבה ממנו. לפני שנשלח אתכם לעשות שיעורי בית ולבדוק מחירים בכל אחד ואחד מהמדינות בעולם, בואו נתחיל משאלון אפיון בסיסי של המסלולים והיעדים שלכם.

  1. אני רוצה לצאת למסע נוודות במשך ____ ימים/שבועות/חודשים/שנים
  2. ככל הנראה אבקר לכל הפחות ב- ___ מדינות
  3. רוצה לצאת ל- ___ אטרקציות ובילויים במשך כל המסע
  4. רוצה לבקר ב-___ מקומות מיוחדים שכבר חשבתי עליהם קודם לכן
  5. רוצה לנדוד בכל __ ימים/שבועות/חודשים למקום אחר באותה עיר/מדינה/מדינה אחרת

לאחר שסיימתם עם השאלון, תוכלו ללמוד קצת יותר על תכנון המסלול שלכם, דרך צפייה בסרטונים ביוטיוב. פשוט חפשו אחר שמות של מדינות, ערים, אטרקציות ובילויים, וראו מה יש לעולם להציע לכם. 

עכשיו הגיע הזמן להיות קצת יותר קונקרטים ולבדוק כמה זה באמת עולה לכם. עשו מחקר אתרי תיירות בחו"ל, ובדקו כמה באמת יעלה לכם מסע הנוודות שלכם. אם מכל סיבה שהיא אתם מתקשים עם החישובים והמספרים, החלק הבא הוא בדיוק החתיכה החסרה בפאזל שלכם.

איך להיות נווד דיגיטלי? כותבים את יומן המסע שלכם

לפניכם אילוסטרציה של קובץ אקסל שהכנו, תוכלו לצפות בו בקישור הזה ולהכין לעצמכם העתק מדויק של הקובץ.

כפי שאתם רואים, רשמנו מראש את תקציב הנוודות החודשי שלנו, בהתאם לרמת ההכנסה שלנו. תוכנת האקסל שבנינו תציג לנו ברמה היומית והחודשית את ההוצאות וההכנסות שלנו בכל יום, בכל מדינה ועיר בהם ביקרנו. 

נוכל לרשום לעצמנו את צפי ההוצאות שלנו מראש, או לעדכן את הנתונים בזמן אמת. כך או כך, נקבל דיווח כאשר אנחנו ביתרה חודשית חיובית או שתוצג לנו בהתאם התראה על חריגה. שימו לב כי בדוגמה שלפניכם הוספנו את סוג ההוצאה: "אחר". תוכלו לקרוא לזה גם בשם "הוצאות בלתי צפויות", "בלת"מים" או כל סוג הוצאה אחרת שאינה עונה להגדרות הכתובות מעלה. באפשרותכם לסמן ולהדגיש הוצאות חריגות, בדומה לסימון הצהוב הנראה בתמונה על סך 1,000 ש"ח. (הוצאות טיסה לכאורה מהודו לפיליפינים). 

איך להיות נווד דיגיטלי - תכנון מסעו של הנווד
איך להיות נווד דיגיטלי – תכנון מסעו של הנווד

זו היא רק דוגמה אחת לתבנית תכנון מסעו של נווד דיגיטלי. תוכלו לחשוב ולהגדיר בעצמכם את המאפיינים החשובים לכם. זכרו כי באחריותכם לבדוק את הוצאות המחיה בכל מדינה ועיר בהם תרצו לבקר. 

לסיכום – איך להיות נווד דיגיטלי ומצליח?

אם יש לכם כבר כישורים מקצועיים, תוכלו לצאת למסע הנוודות שלכם לאחר שתסיימו לתכנן ולהגדיר את המסלולים והיעדים שהגדרתם לעצמכם. אם חסרים לכם עדיין תחומי התמחות שונים, רכשו אותם באמצעות השקעה של זמן/כסף, בהתאם ליכולת האישית שלכם. השתמשו בטבלת הנתונים, ככלי עזר לתכנון המסע שלכם, ברמה יומית, שבועית וחודשית. 

לאחר שסיימתם למלא את טבלת האקסל שהכנתם, הגיעו מוכנים עם תקציב מחיה וקחו מרווח ביטחון כלכלי ליום שחור. וודאו כי יש לכם תזרים הכנסה חודשית שאינו עולה על ההוצאות שלכם.

בהמשך, ננגיש עבורכם כלים נוספים שיעזרו לכם ללמוד איך להיות נווד דיגיטלי באופן מקצועי שמרוויח כסף בעצמו ללא תלות באף אחד. במאמר הבא, תלמדו איך לבנות נכס דיגיטלי מניב ומותג מנצח באמצעות דומיינים למכירה וקנייה ברשת.

אולי יעניין אותך