איך לצאת לחיי נוודות כשיש מינוס בבנק?

תפיסת המציאות המקדמת של נוודים דיגיטליים כפי שמעולם לא הכרתם.

הרוב המוחלט של הישראלים נמצאים במינוס. 38% ממשקי הבית לא מצליחים לסגור את החודש. אז למה דווקא עכשיו זה הזמן להתחיל לחשב מסלול מחדש ולצאת לחיי נוודות ואיך אתם בכלל יכולים להרוויח מזה בלי להיכנע לבנקים ובלי לקחת הלוואה? אמת או אשליה? תפיסת המציאות המקדמת של נוודים דיגיטליים כפי שמעולם לא הכרתם.

האם אנו רואים את המציאות כפי שהיא? אם תשאלו את פרופסור דונלד הופמן, הוא יגיד לכם כי "המציאות שאנחנו רואים בעיניים היא בסה"כ תעתוע אבולוציוני." הבעיה העיקרית שלנו היא בתפיסת המציאות ובהנחת הנחות שגויות שאינן מעוגנות במציאות. אם היינו עוצרים לרגע ושואלים את עצמנו, האם זוהי בכלל האמת? היינו יכולים להיחשף לרבדים עמוקים יותר של תת המודע ולקבל תובנות חדשות בנוגע לדברים שחשבנו שידענו, הכרנו ולמדנו עד כה.

אז איך כל זה קשור לנוודות ולמינוס בבנק? אם הטרידה אתכם לרגע מחשבה זו, דעו לכם שאלו הן בדיוק אותן ההנחות שאנו מזמנים לחיינו, בכל רגע נתון. המחשבות שלכם או הקול הפנימי שלכם אם תרצו, יכול לבנות ולהעצים בדיוק כשם שהוא יכול לרסק ולהרוס. השאלה היא לאיזה חלק ממנו אתם בוחרים להקשיב.

הפרשנות שלכם היא בדיוק כמו שופט שיכול לפסוק לזכות או להרשיע במידת הצורך. אז מהי האמת ומהי המציאות? חשוב שתשימו הכול על כף המאזניים, תשקלו ותשאלו את עצמכם: חיי עבדות או נוודות? מה הקול הפנימי והדומיננטי שלכם אומר לכם לעשות? זו לא בושה לשאול שאלה או לבקש עזרה, בכל סיטואציה באשר היא. כפי שאמר אלון גל, מאמן אישי וקואוצ'ר במקצועו: "מקסימום זה יצליח".

המפה אינה השטח

המינוס בבנק גורם לנו להרגיש מצב של תקיעות שעשוי לעכב אותנו בדרך להגשמת החלומות שלנו. ייתכן כי המחשבה "אם אין לי כסף, אז לא אוכל להגשים את החלום שלי" עברה בראשכם בשלב זה או אחר. אחת מהנחות היסוד של ה-NLP אומרת כי המפה אינה השטח. במילים אחרות, אנו נוהגים לפרש את המציאות שלנו בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם האמת.

אז מהי האמת?

האמת היא שאתם נמצאים במינוס. זהו זה.

האם יש משהו שאפשר לעשות בנדון?

הרבה יותר ממה שתוכלו לעלות בדעתכם ברגע זה ממש. מרטין היידיגר, פילוסוף גרמני הגה לראשונה את המונח "מעגל הידיעה" שמסביר בשלושה שלבים בלבד את כל עולם התוכן והידע של כל אדם בעולם.

מה שאני יודע שאני יודע

  • אני יודע שאני יודע לדבר עברית
  • אני יודע שאני יודע מהי נוודות דיגיטלית
  • אני יודע שאני יודע להבין אנשים

מה שאני יודע שאני לא יודע

  • אני יודע שאני לא יודע לדבר סינית
  • אני יודע שאני לא יודע לתכנת בשפת PHP
  • אני יודע שאני לא יודע לבשל

מה שאני לא יודע שאני לא יודע

הדוגמאות הבאות נכתבו בדיעבד, היות שמדובר בדברים שלא הייתי מודע שאיני יודע. לאחר בדיקה ראשונית, מעגל הידיעה השתנה והיה לדברים שאני יודע שאני לא יודע.

מלבד העובדה שאתם נמצאים במינוס, תסכימו איתי שהחלק שמונע מכם לקום ולצאת לחיי נוודות דיגיטלית, נמצא בשלב "אני יודע שאני לא יודע" או בשלב "אני לא יודע שאני לא יודע". במילים אחרות, או שאתם יודעים שאתם יכולים לצאת לחיי נוודות כאן ועכשיו ואתם לא יודעים איך, או שאתם לא מודעים לכך שזה בכלל אפשרי לשלב בין חיי נוודות למינוס בבנק.

נוודות דיגיטלית בעולם
נוודות דיגיטליות: אני יודע שאני לא יודע איפה תמונת הנוודות הזו צולמה

איך לצאת לחיי נוודות באמצעות גישת הנווד המנצח

גישת הנווד היא גישה של ווינר. מדוע? גישת הנווד אומרת כי לא משנה מה יקרה, אני מנצח. תחרות שכזו, שלא ניתן להפסיד בה. אם תדעו להכין את עצמכם לכל תרחיש אפשרי ולשלב תוכנית פעולה בכל אחד מן המקרים, תגלו כי כבר עכשיו אתם נמצאים בדרך להגשמת החלום שלכם.

הגישה של הווינר משנה מחדש את כללי המשחק שהכתיבו לנו מגיל צעיר. מהיום אתם לא נמצאים יותר בחובות. במקום זאת, השתמשו במונח "יש לי מינוס בבנק". (להזכירכם, כמעט חצי מהמדינה נמצאת היום במינוס). הווינר לא מסתכל על גובה המינוס הכולל העומד על 100,000 ₪. מה שחשוב לו היא הידיעה כי הוא יכול לעמוד בהחזר החודשי העומד על כ-1500 ₪.

כשחושבים על זה, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לעמוד בהחזר:

  1. למצוא עבודה נוספת
  2. לחסוך בהוצאות על דברים שאינם בגדר חובה
  3. לייצר מקורות הכנסה נוספים (על זה נרחיב בהמשך)

אז מה אם יש לך מינוס?

המינוס בבנק הוא בהרבה מקרים מחסום פסיכולוגי. בלי כסף לא נוכל להשיג הכול, זה נכון. אך חיי נוודות מציעים גישות שונות שיכולות לאפשר לכם לצאת לחיי נוודות כבר השנה.

  • הגישה המינימליסטית המאפשרת חיי נוודות ומסתמכת על משכורת מינימלית בלבד
  • עבודה מהבית ללא בוס על הראש, כפרילנסר או בעל עסק דיגיטלי

יש אנשים שיהיו מוכנים לקפוץ למים כאן ועכשיו, ויהיו אחרים שיעדיפו לחכות ולהסתגל למים לפני שיכנסו פנימה. בשני המקרים, שניהם צודקים היות שההחלטה שקיבלו הנה סובייקטיבית עבורם בלבד. במילים אחרות, כל מקרה לגופו.

איך לצאת לחיי נוודות כשיש מינוס בבנק
נוודים זה החיים – איך לצאת לחיי נוודות כשיש מינוס בבנק?

אלברט אינשטיין אמר כי "אי שפיות היא לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". אם לא תעשו דבר לכאן או לכאן, וודאי כי המצב לא השתנה.

עומדות בפניכם מספר אפשרויות:

  1. לצאת לחיי נוודות רק לאחר שתכסו את המינוס
  2. לצאת לחיי נוודות כאן ועכשיו בכל מקרה, לא משנה מה
  3. לצאת לחיי נוודות בהדרגתיות

במקרה הראשון, תוכלו להפוך לנוודים מן המניין ברגע שתסגלו לעצמכם תוכנית פעולה הכוללת יעדים ריאליים: "אכסה את המינוס בעוד שישה חודשים בדיוק מהיום ואז אוכל לצאת לחיי נוודות". רשמו תאריך ריאלי ומדויק שתוכלו לעמוד בו.

במקרה השני, תוכלו להעלות בדעתכם מספר תוכניות לפעולה כגון: פריסת תשלומים לטווח ארוך, איחוד הלוואות או אולי לשלב בין העבודה העיקרית שלכם ובין יצירת ערוץ הכנסה נוסף שבהמשך דרככם, יוכל להפוך לעיקרי.

במקרה השלישי, אנו דוגלים בגישה מחושבת יותר הכוללת תוכנית פעולה שתוביל אותנו אל היעד בלי סיכונים מיותרים. תוכלו לחשוב על הסבה מקצועית, קורסים אונליין במגוון תחומים שיאפשרו לכם לסגל כישורים ומיומנויות שיעזרו לכם בהמשך דרככם כנוודים דיגיטליים.

בכל אחד מן המקרים, אתם משתתפים במרוץ הגדול. לא משנה אם אתם הצב או הארנב, שכן העובדה כי תסיימו במקום הראשון או האחרון, לא תשנה דבר. זכרו כי התקדמות בצעדים קטנים היא עדיין התקדמות ועדיפה בכל מקרה על גישת התקיעות. כל עוד היא משרתת אתכם בדרככם ליעד, אנו מבינים כי היא הגישה הטובה ביותר שראיתם לנכון ליישם במקרה שלכם.

ממיינדסט לפרקטיקה של נווד אמיתי

עד כה, דיברנו על המיינדסט. גישה אחרת להסתכל למציאות בעיניים, אם תרצו. אבל מה עושים בתכלס? אם יש לכם חיסכון קטן בצד, תוכלו לקחת קורסים בתחומי הנוודות הדיגיטלית. אם יש לכם אנגלית ברמה טובה, תוכלו לחסוך אלפי שקלים לכל קורס דיגיטלי וללמוד בעצמכם דרך יוטיוב, יודמי ולינדה.

לא כל החלטה כואבת

מהי החלטה נכונה? מתי באמת יודעים שעשיתם את הבחירה הנכונה ביותר? לסיום, החלטנו לשתף אתכם בסרטון הבא עם מוסר השכל שאתם פשוט חייבים לראות. בפעם הבאה, לפני שתקבלו החלטה, תרגישו תחושה אמיתית של הקלה. רוצים לדעת למה? צפו עכשיו בסרטון:

אולי יעניין אותך