נווד דיגיטלי: 10 טיפים לסגנון החיים שתמיד רצית

הם הבטיחו לי הבטחות, ובכל פעם נכשלתי מחדש. כך למדתי מהי נוודות דיגיטלית אמיתית.

יש לי מקצוע, אין לי מקצוע. משהו שם פשוט לא עובד. אני מרגיש שאני צריך שינוי אמיתי, אבל מאיפה בכלל להתחיל? רציתי לראות עולם אחר, לשנות את השגרה היומית ולצאת ממירוץ העכברים. הם הבטיחו לי הבטחות, ובכל פעם נכשלתי מחדש. כך החלטתי שאני רוצה להיות נווד דיגיטלי.

דייל קרנגי, סופר אמריקאי אמר: "אמור לי מחשבותיך ואומר לך מי אתה"

ייתכן כי בשלב זה חלקכם יהנהן בהסכמה, בכל זאת מדובר במשפט שיש בו מן האמת. אך הוא לא האמת כלל, כי אם חלקיק קטן ממנה. יש שיגידו כי המחשבות שלנו משקפות את המציאות, אך המציאות היא סובייקטיבית ומשתנה כל הזמן. אם המציאות שלנו מגדירה אותנו, גם אנחנו יכולים להשתנות.

במילים אחרות, החלק במשפט שקובע מי אנחנו, הוא סובייקטיבי בעיני המתבונן ואינו יכול לקבוע דבר מלבד הפרספקטיבה עצמה.

משחק החיים – נוודות דיגיטלית מגיל 16

את חיי הנוודות שלי התחלתי בגיל מוקדם, ולא כי החלטתי לראות עולם. כנראה נמאס לי לשמוע אנשים אומרים מה אני יכול או לא יכול לעשות. החברים שלי צחקו עליי על שחשפתי בפניהם מספר פזמונים (שירים) שכתבתי בתקופת הלימודים. "עזוב את זה, לא יצא לך מזה כלום, לך תלמד פיתוח תוכנה טוב יותר". משהו בי סירב ללכת עם הזרם, אף על פי שזו הייתה דעת הרוב, והרוב קובע לא? אם הם היו צודקים, כנראה לא הייתי כותב שורות אלו היום.

אנשים אוהבים הגדרות כי בדרך כלל מדובר בתבניות שקל לנו לפרש ולהבין. הבעיה עם זה היא שהיא מגבילה לכאורה את היכולות האמיתיות של 'האדם המתויג'.

החלטתי להשתחרר מהגדרות ופשוט לעשות מה שבא לי. עזבתי את הלימודים ללא בגרויות ובלי יחידות לימוד אלו או אחרות, אז מה זה אומר? זה אומר מה שאני מחליט שזה אומר: "כלום ושום דבר".

נוודים דיגיטליים בגיל 16 ילדים
נוודים דיגיטליים כבר בגיל 16 – עובדים ולומדים מרחוק

לך תלמד להיות נווד דיגיטלי אולי יצא ממך משהו

כל אדם שואף להתפרנס בכבוד, אך מה המחיר שהוא נאלץ לשלם בכל יום כדי לשמר את הקיים ואלו עוד אנשים סובלים מבחירות אלו? יש רגעים שאני תוהה לעצמי מדוע לא למדנו בבית ספר איך לחשוב מחוץ לקופסה כמו יזם או כמו עצמאי, אני מאמין שהביקוש לזה היה גבוה יותר מהרבה מקצועות אחרים.

כמה שנים לאחר מכן, חיפשתי את עצמי בלי להבין לאן נושבת הרוח. נתתי לה לסחוף אותי לכל מקום שהתחשק לי. השקעתי זמן רב והרבה כסף על לימודים בתחומים שונים, מתוך סקרנות ולא כי אני חייב. פעלתי מתוך המקום של אני המאמין שלי, גם כשהמחיר היה גבוה.

אז כמה קיבלת בבגרות?

100.

באמת?

לא באמת. מעולם לא סיימתי בגרויות בבית הספר, אך זה הציון שנתתי לעצמי על מסלול הבגרות שהלכתי בו לאורך כל השנים, וזה מה שחשוב לי. לא באמת אכפת לי מה אחרים חושבים על זה.

לימודי מקצוע אינם נוודות דיגיטלית

אם אני עובד בהייטק או בדיגיטל אין זה אומר שאני נווד דיגיטלי. הנוודות היא הדרך שסללתי לעצמי והחלטתי ללכת בה. חיי החופש והבחירה לעשות את מה שאני רוצה לעשות, כי כך אני החלטתי ולא אף אחד אחר.

אז איך אתה יודע שאתה נווד דיגיטלי?

  1. כי ככה החלטתי. בלי לתת דין וחשבון לאף אחד
  2. אני חי ומתפרנס בכבוד ממקצועות הדיגיטל

נווד דיגיטלי ברגעי משבר

החיים רצופים במשברים, עליות וירידות. למעשה, 50% מהנוודים בעולם, קיבלו את ההחלטה בעקבות משבר אישי בחיים, בעבודה, משפחה וזוגיות. חלקם אמרו שעכשיו זה לא הזמן לצאת לחיי נוודות, אך הנווד הדיגיטלי פועל בגישת החיוב ואומר לעצמו: "מתי כן הזמן לצאת לנוודות ואלו כלים אצטרך כדי לצאת לדרך?". השאלה איננה עוצרת אותו, כי אם מכוונת ומניעה לפעולה. (מוטיבציה לחיי נוודות אם תרצו).

נוודות בצל הקורונה

איך אפשר לדבר על משברים בלי להזכיר את הקורונה? אל חשש, לא ניכנס כאן למספרים, נתונים והפחדות שהתקשורת אוהבת לייצר. הצדדים כבר לא משנים דבר. עצמאים ושכירים, ימין ושמאל ופוליטיקה בגרוש. כולנו נפגענו מהמשבר בצורה זו או אחרת, מי יותר ומי פחות, זו לא תחרות שמישהו מעוניין לנצח בה. להיפך, ברגעי משבר כלכלי עולמי, אפשר למצוא גם הזדמנויות חדשות.

נוודות דיגיטלית במשבר
נוודות דיגיטלית בתקופת משבר בחיים

אם מדברים על הזדמנות, המשל הבא ממחיש מהי פרספקטיבה ואיך מחשבה יוצרת מציאות:

איש מכירות מטעם מפעל לייצור נעליים נשלח מטעם העבודה כדי לחפש הזדמנויות עסקיות באפריקה. כעבור יומיים הגיעה השיחה מישראל כדי לקבל תשובות מפי איש המכירות. "צר לי, אך התרשמתי כי אפריקה היא בהחלט לא המקום לשווק נעליים. כולם כאן יחפים." המפעל הישראלי לא הרים ידיים והחליט לשלוח לאפריקה את אחד מאנשי השיווק שלהם שיודע למצוא פתרונות יצירתיים. כעבור יממה אחת, הוא חזר עם תשובה ואמר: "אנחנו עומדים לעשות כאן מהפכה! כולם כאן יחפים ואנחנו נביא אליהם פתרון חדשני!"

כיום, אנו רואים כמה גדולה היא מהפכת הדיגיטציה של בעלי העסקים בישראל. כולם פחדו ממנה כשם שג'ון קונור מהסרט "שליחות קטלנית" פחד מהשתלטות הרובוטים על העולם. בדיעבד, אלו שאולצו להיות יצירתיים, יצרו לעצמם ערוצי הכנסה נוספים בדמות הדרכות ZOOM, קורסים דיגיטליים, כנסים והרצאות בפורמט דיגיטלי.

נוודות דיגיטלית במבט לאחור

לכל "למה לא" יש "איך כן" שיכול להתמודד איתו באותו המגרש, בליגה של האלופים. אל תבזבזו את הזמן בהימור על הקבוצה המנצחת, שכן בהימורים יש מנצחים ויש מפסידים, בעוד אתם בכלל השופטים. הכח שלכם טמון ביכולת קבלת ההחלטות. אם אינכם בטוחים בנוגע להחלטה כלשהי, חשבו לרגע, כמה פעמים אמרתם לעצמכם "בדיעבד, צדקתי וקיבלתי את ההחלטה הנכונה". איך תדעו שקיבלתם את ההחלטה הנכונה אם לעולם לא תיקחו אותה?

נוודות וקצת מהפילוסופיה

לכל החלטה יש מחיר, לטוב ולרע. אך מהו הטוב ומהו הרע? אומרים שלכל מטבע יש שני צדדים, שכן בהטלת מטבע תוכלו להגיד באופן מידי אם המטבע מצביע על עץ או פלי. החיים הם לא שחור ולבן, גם לא אפור. החיים הם בכל הצבעים, ואתם האמנים.

כח הבחירה תמיד נמצא בידכם, גם אם לרגעים נראה כי כל חייכם אוירו בחמישים גוונים של אפור. זכרו תמיד כי הנווד הוא זה שכותב את קורות חייו, ולא ההיפך.

ואיך כל זה מתחבר לסגנון החיים של נוודות דיגיטלית?

סגנון החיים שתמיד רציתם, מתחיל בראש ובראשונה מקבלת החלטה. בהמשך, תלמדו כיצד לפתח את מיומנות קבלת ההחלטות ולקבל החלטות מהר. הנווד לוקח החלטות לעיתים קרובות משום שהוא יודע איך ללכת עם הזרם. המשותף לכולן הן המחשבות והחלומות שלנו. חשבו על סגנון החיים המתאים לכם ועשו את כל הצעדים כדי להגיע לשם. עבדו עם יעדים ומטרות ולא תבזבז אף רגע אחד מיותר בחייכם.

לימודי נוודות דיגיטלית

שימו לב כי מעטים הם האנשים שבאמת חיים חיי נוודות דיגיטלית. לאחרונה, נראה שיותר ויותר מתחזקים קמים ועוקצים אנשים תמימים דרך תרמיות פירמידה, פונזי, הצעות להכנסה פסיבית מהבית בלי לעשות כלום, והיד עוד נטויה. אם אתם מתעניינים בלימודי נוודות דיגיטלית, אנו ממליצים לכם להתחיל בסיפור המרתק של מנשה בטיטו, האיש שהצליח לייצר הכנסה נוספת של 5,000 ש"ח בחודש, בלי לעשות כלום.

איך אדע להתמקד במטרות והיעדים שלי?

אחת מ-12 הנחות היסוד של ה-NLP אומרות: "כל התנהגות יכולה להיות יעילה או שימושית בהקשר מסוים". לכן, אם אתם מרגישים כי הבחירות שלכם יקדמו אתכם אל עבר החלומות שלכם, פעלו והגשימו אותם. הדרך שלנו לדעת שיצאנו מפוקוס היא פגיעה ביעילות, אפקטיביות ובזבוז זמן מיותר שמעכב אותנו להגיע אל היעד.

לסיכום

אם אתם רוצים לסגל לעצמכם מציאות של חיי שפע, העזו לבחור ולקבל החלטות ורק כך תצליחו.

 

אולי יעניין אותך