איך נוודים מתמודדים עם האינפלציה בישראל?

אם יצא לכם לפתוח את הטלוויזיה לאחרונה, כנראה לא יכולתם לפספס את גל עליות המחירים שרק ממשיך לטפס ולעלות. השקל נחלש מול הדולר, המשקיעים הזרים מקבלים רגליים קרות, הדלק, החשמל, שכר הדירה ואפילו מצרכי הבסיס כבר הפכו למותרות. אז איך אפשר להתמודד מול יוקר המחיה כשהמשכורת בגובה המפלס של הכנרת וגם שם אנשים נחנקים ואומרים: "לא עוד."

עבודה מרחוק לא רק בישראל

הנוודים הדיגיטליים כבר הבינו כי יוקר המחיה עבורם הוא בחירה. אף אחד לא מכריח אותם להישאר באותו המקום, וזו גם מהותו של הנווד הדיגיטלי. רוב הנוודים החליטו לנסות ולעבוד מרחוק גם מחוץ למדינתנו הקטנה. חלקם החליטו לשנות את סגנון החיים שלהם לפרק זמן לא ידוע, ואחרים עשו זאת משיקולים כלכליים לפרק זמן מוגבל.

מי שיש ביכולתו לעבוד מהבית מרחוק, בין שבתור עצמאי ובין שבתור שכיר, יכול לצאת לחופשה במקומות שונים מסביב לעולם, לראות נופים מרהיבים, לחיות טוב והכי חשוב לשלם פחות, הרבה פחות. למעשה, תוכלו לעבוד מרחוק ולהרוויח כסף בכל מקום שבו השקל הישראלי שלנו שווה יותר.

נוודים ונהנים (מרחוק)

אם אתם עדיין רווקים ועדיין לא מחויבים לאף אחד, אנו ממליצים לכם לחפש עבודה מרחוק; אקטיבית או פסיבית, העיקר שתכניס לכם לכיס מספיק כסף כדי לחיות טוב עכשיו וגם לחסוך ליום המחר.

זוגות צעירים שלא מזמן עברו לגור יחד לאחר חתונה קטנה בישראל בה החליפו נדרים ונשבעו זה לזה, יוכלו אולי למצוא את העבודה מרחוק למורכבת יותר, בייחוד שלפחות אחד מהצדדים לא יכול לעסוק בתחומו במקומות רחוקים.

הפתרון שלנו בהחלט לא מתאים לכולם, אך מציע גישה אחרת להסתכל על המציאות בשטח:

  1. להישאר במקום, להשאיר את הדברים כפי שהם ולסבול מיוקר המחיה
  2. ללמוד משהו חדש שיעזור לכם להתאים את עצמכם למציאות הקיימת

חשוב לזכור כי עד לפני תקופת הקורונה, עבודה מהבית הייתה נחלתם של הפריווילגים בלבד; עובדי ההיי-טק, אנשי סייבר, מתכנתים ומהנדסי תוכנה. היום, המודעות לעבודה מהבית רק הלכה וגברה ותעשיות שלמות כבר למדו שאפשר להציע לעובדיהם אלטרנטיבות אחרות.

נוודים עובדים מהבית

היום, תוכלו לעבוד מרחוק כאנשי שיווק ומכירות, אנשי שירות לקוחות, מעצבים, בוני אתרים, כותבי תוכן, מתמללים, מתרגמים, עורכי וידאו והיד עוד נטויה.

אם אתם פחות מתחברים למקצועות המחשוב, ואתם מחפשים עבודה מרחוק המשלבת בין אנשים וכישורים כישורים בין אישיים, תוכלו להרוויח כסף מייעוץ או טיפול אלטרנטיבי מרחוק (דרך הטלפון) כמו למשל : הילינג, רייקי, טארוט ופתיחה בקלפים, תטא הילינג, תקשור, קואוצ'ינג, NLP ועוד.

אם אתם לא בטוחים מה ללמוד, תמיד תוכלו לחקור קצת על התחום בגוגל או ביוטיוב ולקבל מידע נוסף שיעזור לכם לקבל החלטה בנוגע לתחום שבו תרצו לעסוק.

אם כבר בלימודים עסקינן, חשבו על התחומים שאתם כבר מצטיינים בהם, האם יש מישהו שהיה מוכן לשלם לכם שקל אחד בודד כדי שתלמדו אותו איך לעשות משהו? ואם הייתם מעלים את המחיר לחמישים שקלים האם הוא עדיין היה מוכן לשלם לכם? אל תפחדו לקבוע את המחיר האמיתי שבאמת מגיע לכם. זכרו, ככל שהערך והערך הנתפס שתעבירו יהיו גדולים יותר, כך גם תוכלו לתמחר גבוה יותר.

שיעורי הבית שלכם להיום:

  1. חשבו על כמה תחומים שאתם טובים בהם
  2. חשבו על אלו מתחומי הידע שלכם אדם זר היה מוכן לשלם לכם כדי ללמוד אותו מכם
  3. הפיקו מוצר דיגיטלי (ספר כתוב, ספר שמע או קורס וידאו) שמלמד אותם איך לעשות זאת
  4. קבעו מחיר למוצר שהכנתם
  5. הפיצו את הבשורה בקבוצות פייסבוק וואטסאפ בהם יש אנשים שיכולים להביע בו עניין
  6. לאחר המכירות הראשונות, תוכלו להרים קמפיין ממומן ואף להעסיק אנשי מכירות בתשלום
  7. בהצלחה!