עבודה מרחוק לנוודים דיגיטליים שכירים – 10 טיפים לקבלת היתר מהבוס

איך מבקשים היתר עבודה מרחוק ומתגברים עם כל החששות והפחדים?

עבודה מרחוק עשויה להוות מספר אתגרים בעיני המעסיקים שלכם. אם החלטתם לסגל לעצמכם לייף סטייל של נוודים דיגיטליים, אלו הם עקרונות הזהב שתצטרכו ללמוד וליישם כדי לקבל היתר לעבודה מרחוק על מחשב, בניגוד לדעה הרווחת. איך מבקשים היתר ומתגברים עם כל החששות והפחדים? חזרנו עם חדשות מרעישות בנושא שמעסיק את קהילת הנוודים הדיגיטליים בישראל.

אם יש לכם כבר קריירה באחד ממקצועות הדיגיטל, רוב הסיכויים שתוכלו לבצע את עבודתכם מכל מקום בעולם. במקרה שתהיתם אם עבודה מרחוק באמת מתאימה לכם, אם לא תנסו איך תדעו? הבעיה היא שרוב האנשים אינם מבינים לעומק את היתרונות והחסרונות של עבודה מרחוק, ומה חושבים על כך המעסיקים שלהם. אם גם אתם כמהים לצאת לחיי נוודות דיגיטלית, זה המתכון הטוב ביותר לנוודים דיגיטליים שכירים.

עבודה מרחוק וההסכם שלי מול עצמי

רגע לפני שנלמד מהי הנוסחה המלאה לקבלת היתר עבודה מרחוק, עליכם להבין כי העבודה בתור שכיר מחוץ למשרד דורשת מכם משמעת עצמית גבוהה וזמינות בשעות העבודה. בין שאתם רוצים לעבוד מרחוק בחוף הים או פשוט לעבוד מהבית, אתם צריכים להבין כי ישנם מספר פרמטרים ונקודות שיהיה עליכם להביא בחשבון, הן מצדכם והן מצד המעסיק שלכם.

עבודה מרחוק לנוודים שכירים
עבודה מרחוק לנוודים דיגיטליים שכירים

עקרונות הזהב לעבודה מרחוק לנוודים דיגיטליים

המוטיבציה

אם הקול הפנימי שלכם קורא לכם להתחיל לעבוד מהבית רק משום שזה מגניב, ייתכן כי זה לבדו לא יחזיק מים. אתם צריכים לשאול את עצמכם למה זה באמת חשוב לכם, למה דווקא עכשיו, ואיפה תרצו להיות בשנה-שנתיים הקרובות. המוטיבציה היא האש הפנימית של כל נווד דיגיטלי, שמרו עליה דולקת וכך תוכלו לאמן טוב יותר את השרירים המנטליים שלכם להצלחה.

צעד בונה אמון

בואו נצא מנקודת הנחה שהזמן עושה את שלו, אך לא דיי בכך בלבד. הבוס שלכם מגדיר אתכם בהתאם לשני מאפיינים עיקריים:

  1. אמון אישי
  2. אמון מקצועי

שווייה שוויה

היציאה לחיי נוודות מתחילה בהדרגתיות. אם החלטתם לעבוד מרחוק פעם בשבוע, סיכויים טובים יותר שתקבלו אור ירוק מהמעסיק שלכם, לעומת הדרישה לעבודה מהבית לצמיתות. קל יותר להתחיל בקטן ולראות להיכן נושבות הרוחות, רגע לפני שצוללים למים העמוקים ומבקשים לעבוד מרחוק לעיתים קרובות יותר.

המומנטום

"תזמון זה עניין של טיימינג", אמר איציק (עוז זהבי) מעספור. לפעמים צריכים לדעת איך לנצל את הרגע המתאים ביותר לדבר עם המעסיק שלכם על הרצון שלכם לעבוד מחוץ למשרד. בחיים כמו בחיים, ישנן עליות וירידות. שעת הפיק הדינמית היא כמו הפרדוקס של תיבת פנדורה. אם לא תנסו, לעולם לא תוכלו לדעת, אך זו עשויה להיות הזדמנות חד פעמית שלא תחזור על עצמה בשנית.

הנוסחה

אם היינו מפרקים את נוסחת ההצלחה של הנווד הדיגיטלי השכיר, לפורמולה אחת מרוכזת, היינו אומרים לכם פשוט לתת הרבה ערך, לא בערך. אם מבקשים מכם משהו, תעשו אותו ברמה הגבוהה ביותר שאתם יכולים במסגרת הזמן. פרפקט עשוי להיות יקר מדי עבור המעסיק שלכם וממוצע זה פשוט כמו כולם. זהו את הערך המוסף היחסי שלכם על שאר העובדים והתמידו לאורך זמן.

אלו הם כללי היסוד לקבלת היתר העבודה מחוץ למשרד. בלעדיהם, הסיכויים שתוכלו לעבוד מכל מקום בעולם בהיותכם שכירים העובדים מהמשרד, נמוכים מאוד. זכרו, לפעמים לוקח שנים לבנות מוניטין אישי ומקצועי, אך שנייה אחת של חוסר תשומת לב, יכולה להשפיע על כל העבודה הקשה שעשיתם עד כה.

עבודה מרחוק - הנוסחה
עבודה מרחוק – נוסחת הקסם לנווד השכיר

אמיל"י – אני, מה יוצא לי מזה?

במקרים רבים, עשויה הבקשה להתפרש כבקשה שאינה לגיטימית ולא בהכרח מהסיבה הנכונה כי אם הגישה ואופן הבקשה שעמדו על הסף. אם תוכלו לחשוב על הבקשה כעל צד אחד בעסקה, חשבו מה הצד השני ירוויח ממנה. אם הכנתם מראש את תנאי החוזה המדומה, וכך יטיב גם עם הצד השני בעסקה, תעלו את הסיכויים שלכם לקבל היתר לעבודה מרחוק.

אזמ"ר – החשוב ביותר מכל

עיקרון הזהב האחרון ברשימה זו נקרא אזמ"ר. ראשי התיבות של אחריות, זמינות, מחויבות וראש גדול. אם תרצו לקבל היתר עבודה מרחוק יהיה עליכם לקבל אחריות אישית לכל התהליך, הן בעיני עצמכם והן בעיני המעסיק. במילים אחרות, הוכיחו לעצמכם ולממומנים עליכם שאתם לא מקלים ראש בעניין, ונושאים במלוא האחריות שתידרש מכם לקבל על עצמכם בשעה שאתם עובדים מחוץ למשרד.

זמינות היא אחד הדברים החשובים ביותר שתצטרכו להפגין שיש לכם, בזמן שאתם עובדים מהבית. אחד החששות הגדולים ביותר של המעסיק שלכם זה שלא תהיו שם עבורו בזמן שהוא יצטרך אתכם, ובייחוד ברגעים קריטיים. הוכיחו לו מבעוד מועד שאתם זמינים בכל שעה במסגרת שעות העבודה וגם קצת מעבר.

כל מעסיק רוצה לדעת שאתם מרגישים מחויבות כלפיו, הן באופן אישי (אליו כמעסיק) והן כלפי החברה ועובדיה. אם תצליחו להפגין מחויבות כלפי מקום העבודה ולהראות כמה באמת אכפת לכם ולא רק במילים, תקבלו עוד כמה נקודות זכות לטובתכם.

ראש גדול היא אחת מתכונות האופי שקשה יותר ויותר לראות בימינו. הראו למעסיק שלכם שההצלחה שלו חשובה לכם לפחות באותה המידה. עשו יותר מהמצופה עליכם לעשות כדי לקבל הזדמנות להוכיח את עצמכם בשטח. זכרו כי חובת ההוכחה היא עליכם.

למה הוא לא מאשר לי לעבוד מהבית?

בדיוק כמו בעולם המכירות, גם למעסיק שלכם יש התנגדויות. אם לא תהיו מודעים להם, איך תוכלו לפתור אותם? ישנם מספר פקטורים מהם מפחד הבוס שלכם ונשתדל לכסות כאן את כולם.

חוסר שליטה

חשבו לרגע, כיצד נראית השגרה היומית והשבועית שלכם בעבודה? פגישות וישיבות מדי שבוע? הנפקת דוחות עבור הלקוחות ועבור המעסיק שלכם? החתמת שעון נוכחות? כל אלו עשויים להוות מכשול לקבלת האור הירוק לו כל כך ציפיתם. הבוס שלכם חושש מאובדן שליטה מוחלט שעשוי להוביל 'למצב שכונה', ירידה באפקטיביות של העובד ובתפוקת העסק.

הפתרון

הציפו את כל הבעיות והתרחישים האפשריים מראש, והציעו פתרונות פרקטיים שיגרמו לו להסיר חששות אלו מעל ליבו. לדוגמה: עבודה מרחוק בסביבת עבודה נוחה ושקטה, מורידה את הפרעות הקשב והריכוז ומעלה את תפוקת העובד.

אפקט העדר

אחת הדילמות המוסריות שעשויה להטריד את המעסיק שלכם היא "אם אאשר לו לעבוד מהבית, כולם יבקשו". אי אפשר להתעלם מהסוגיה שכן היא בהחלט עשויה להוות מספר מכשולים בטווח הקצר והארוך עם עובדי החברה.

הפתרון

ניתן לברר בנימוס האם עובדים נוספים ביקשו לעבוד מהבית, אם לא ביקשו, ייתכן שזה פשוט לא מתאים לאופי והכישורים שלהם. ציינו זאת בפני המעסיק שלכם ובקשו תקופת מבחן כדי לבדוק האם זה באמת יכול לעבוד לשני הצדדים.

פרדוקס הביצה והתרנגולת

הבוס שלכם עשוי לפעול מנקודת הנחה שחובת ההוכחה היא עליכם. זאת אומרת כי בעיניו אתם אלו שתצטרכו לעבוד קשה ולהגיע למעמד מסוים בחברה לפני שתיגשו אליו עם בקשות מיוחדות.

הפתרון

במציאות, בניגוד לפרדוקס הביצה והתרנגולת, אנו צריכים להניח לאגו בצד ולפעול מתוך עיקרון ההדדיות (שלח לחמך על פני המים) ולקוות שההתמדה שלכם תביא עמה את התשובה לה חיכיתם. השקיעו שעות נוספות במידת הצורך והראו לו כמה באמת אתם מעריכים את המקום בו אתם נמצאים.

העובד הפסיבי VS העובד האקטיבי

העובד הפסיבי, בדרך כלל לא יודע לנהל את עצמו, ודורש לו"ז יומי ושבועי לצורך ביצוע משימותיו. הוא יכול להיות עובד מקצועי וביצועיסט למופת, אך עדיין דורש ממנהליו להשקיע זמן בניהולו השוטף. העובד האקטיבי, ברוב המקרים נחשב לאדם עם ראש גדול, חרוץ ומקצועי. אדם שיודע לנהל את עצמו ולהאציל סמכויות על אחרים. העובד האקטיבי עשוי להיתפש כאדם אחראי יותר לקבלת אישור לעבודה מרחוק. אם יש לכם את הכישורים הנדרשים לעובד אקטיבי מן המניין, עשו כל שביכולתכם כדי להוכיח שאתם ראויים ליהנות מפריבילגיה זו. אם אתם חושבים שיש לכם את זה, אתם תמיד מוזמנים לנסות לעבוד במשרד שיווק דיגיטלי בתור מומחה פרסום בגוגל או מקדם אתרים.

לסיכום

קיבלתם כלים ועקרונות שיעזרו לכם לצאת לחיי נוודות דיגיטלית בזמן היותכם שכירים. זכרו כי מדובר בתהליך הדרגתי הלוקח זמן ובכל מקרה אין כל תעודת ביטוח או התחייבות שיעבוד עבורכם. "לא" הוא לא תמיד לא. גם אם קיבלתם אותו, אין זה אומר שהוא שלכם לתמיד. הזמן יעשה את שלו והרוחות עשויות לשנות כיוונן הן במסגרת מקום העבודה הנוכחי שלכם והן במקום אחר. אם המטרה העיקרית שלכם היא לעבוד מעבר לים או מכל מקום בארץ ובעולם, אתם עוד תגיעו לשם, בדרך זו או אחרת.

אולי יעניין אותך